Zoekmachine optimalisatie 2016-12-12T09:42:17+00:00

zoekmachine

 

Zoekmachine optimalisatie

Van alle zoekopdrachten op internet wordt 98% gedaan via de toolbar van Google. Bijna niemand tikt tegenwoordig nog een volledige URL in. Dus ook als een site al redelijk bekend is kan zoekmachineoptimalisatie van groot belang zijn voor de vindbaarheid van een website. Daarom is Search Engine Optimization (SEO) tegenwoordig steeds vaker één van de startpunten bij het maken van marketing- en communicatieplannen. De bots van Google hanteren meer dan 220 criteria om uw positie in de ranking te bepalen.

Als u uw vindbaarheid op internet wil verbeteren dan helpen wij u daar graag bij.  Desgewenst analyseren wij uw huidige doelgroep(en) via een marktonderzoek. Vervolgens doen wij een zoekwoordenonderzoek. Op basis daarvan komen we tot een actieplan om uw vindbaarheid op lange termijn te verbeteren. Zoekmachine optimalisatie is een dynamisch proces. Continu zijn er aanpassingen nodig om uw vindbaarheid optimaal te houden.

Onze werkwijze bestaat uit zes stappen:

Stap 1: Diepgaande analyse van bedrijf en branche

Het zoekmachinetraject dat we samen met u inzetten starten we met een diepgaande analyse van de huidige  producten, diensten, doelgroepen en doelstellingen. Een belangrijk fundament voor het vervolg van dit traject.  Deze analyse kan wellicht ook bij andere marketing inspanningen van waarde zijn.

[/fusion_builder_column]

Stap 2: Zoektermenonderzoek

Website optimalisatie begint met het vaststellen van zoektermen die voor u van belang zijn. Aan de hand van de trefwoordcombinaties waarop u beter vindbaar wilt  zijn gaan wij aan de slag. Als eerste gaan wij deze trefwoorden uitgebreid onderzoeken en analyseren. Tevens onderzoeken wij het zoekvolume van deze trefwoorden en het aantal concurrenten voor de zoektermen.

Stap 3: Het schrijven van webteksten

Zodra de definitieve zoektermen bepaald zijn, gaan wij teksten voor de website schrijven die goed leesbaar zijn en de vindbaarheid van de site optimaliseren. Wij houden rekening met de gewenste stijl en het taalgebruik.

Stap 4: Technische analyse en aanpassingen

Wanneer de teksten goed zijn wordt een technische analyse uitgevoerd. Op basis daarvan worden de teksten online aangepast en technische wijzigingen doorgevoerd om de website nog zoekmachine vriendelijker te maken.

Stap 5: Link management

Om nog betere posities te behalen en te behouden gaan we voor u aan de slag met link-management. Wij gaan op een effectieve manier links naar de website aanvragen bij andere relevante websites.

Stap 6: Continu proces

Wij zullen in een nader te bepalen frequentie contact met jullie opnemen om de verbeteringen te bespreken. Via Google Analytics en Google Trends heeft u altijd direct inzage in de stand van zaken zodat zichtbaar wordt met welke trefwoorden het beste gescoord wordt en waar verbeteringen noodzakelijk zijn. Ook kunnen we volgen hoe de bezoekers zich gedragen op de site en waar ze vandaan komen. Tot slot is het zelfs mogelijk om via Google Alerts te monitoren wanneer bepaalde zoektermen vermeld worden op andere websites.

Het kan natuurlijk voorkomen dat bepaalde stappen uit deze werkwijze door u al genomen zijn. Vanzelfsprekend maken wij daar dan graag gebruik van. Alleen daar waar wij van toegevoegde waarde zijn komen we in actie.